ASMANI

ASMANI

چه سکوتی تمام دنیا را فرا می گرفت اگــــــــر : هر کس به اندازه ی صداقتش حرف میزد ...!
ASMANI

ASMANI

چه سکوتی تمام دنیا را فرا می گرفت اگــــــــر : هر کس به اندازه ی صداقتش حرف میزد ...!

نیمه گمشده

وقتی بچه بودم آرزو داشتم یک تلویزیون مخصوص خودم داشته باشم تا با خیال راحت میچسبیدم بهش و کارتون و برنامه مورد علاقه خودم رو میدیدم البته دلیل داشتن این آرزو اخبار لعنتی بود که بزرگترها در روز چند بار اونو تماشا میکردن و با اینکه حرف تازه ای نداشت بخش های مختلف اونو تماشا میکردن و تازه بعد اون تحلیل ها شروع میشد جالبترش این بود که مادربزرگ از خیر اخبار انگلیسی هم نمیگذشت و دیگه صدای ما بچه ها رو در می آورد که مگه انگلیسی هم بلدی ؟ در نهایت بازنده میدان ما بودیم این داستان سالها گریبانگیر ما بود و راه نجاتی از اون پیدا نکردیم

یک روز...  چند سال بعد ، درست لحظه ای که توی افکارم غرق بودم کوچولوی یکی از اقوام تلنگری بهم زد که فهمیدم منم به یک دیکتاتور تبدیل شدم البته نه از نوع سیاسی مرسوم ، کودک با صدای اعتراض آمیزی به من میگفت چقدر اخبار میبینی من میخوام کارتون ببینم ،

یک لحظه بیدار شدم...

من همون معترض دیروز الان در مظان اتهام قرار داشتم ، یعنی من هم به شرایط عادت کردم ؟ یا خودم هم تغییر هویت دادم؟ دیگه به چه چیزهایی در این زندگی معترض بودم و الان با اونها همسو شدم ؟ چه آرمانهایی رو در ذهن داشتم و در نهایت به چه چیزهایی رسیدم  آیا تحصیلاتم ، شغل و زندگیم همون چیزهاییه که آرزو داشتم!؟


کمی فکر کنیم...



نظرات 10 + ارسال نظر
خورشید شنبه 17 آبان 1393 ساعت 23:05

دیکتاتور زورگو باید از مها کوچولو یه سوالایی بپرسم
امان از اخبار ما همین الانم باهاش مشکل داریم
و اما در مورد زورگویی جنابعالی تنها نیستی برادر همه ما یه جاهایی تبدیل شدیم به دیکتاتور های نا خواسته

سلام
والا الان همه ما شدیم نوکر مها عصر عصر دیکتاتوری بچه ها شده الان هم آرزو دارم یه تلویزیون خصوصی داشته باشم از دست این بچه

سلام داداش علیرضا
امیدوارم شادکام باشی دیکتاتور!
متن بسیار پر نغز و شیوایی بود
فقط میشه لب به تحسین گشود ولاغیر

ممنون شما لطف داری حالا اسمتو چی بگم ؟ نادم؟ مجید؟ قائدی؟ خودت انتخاب کن متن وبتون رو هم بااینترنت رایتل میزاری؟

خورشید یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 14:04

نه والا تو خونه ما دموکراسی برقرار ه فقط جناب همسری بعضی موقع میرفت تو فاز اخبار اونم که کلا این روزا فازش تغییر کرده
بعدشم تقصیر مها گلی نیست تقصیر این شبکه های ماهواره ایی که 24 ساعت کارتون پخش میکنه راه حلشم اینه که جهت دیش ماهواره عوض بشه بیاد سمت خودمون اونوقت نه تنها مها کل اعضای خانواده هم از تلویزیون متنفر می شن
خوبی جنوب بودن واین طوفانهای گرد وخاکش اینه که بچه هم می فهمه دیش ماهواره جابجا میشه وخراب میشه یکم پیاز داغشو زیاد کنی وبگی دیگه درست نمیشه حله

ماهواره ندارم دوسالی هست جمعش کردم یه بار سر یه صحنه مها گلی یه سوالی کرد که بعد از اون کلا تعطیلش کردم الان همین شبکه پویا نسلمون رو در آورده

mika یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 18:49 http://mika-majd.blogfa.com

سلام
بنده شخصا طعم دیکتاتور بودن رو نچشیده ام.
اونوقتا که وقت کارتون دیدنم بود مامان بابا مشروح خبرها خود خبرها اخبار خارجی رو در شبکه های مختلف می دیدن.الانم مامی سالاریه تا میخوایم چیزی ببینیم میگه:ااااا یادم رفت بزن بیست وسی و این چنین است که بنده عطای تلویزیون را به لقایش بخشیدم
و اما در مورد زندگی:آرزوهایمان چیزی جز حسرت های مانده بر دل نیستند

سلام
از قدیم گفتن کوچیک خونه چه انتظارایی داری

mika یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 20:07 http://mika-majd.blogfa.com

دست شما درد نکنه اینم از تو بقیشم بگو خجالت نکش
من متواضعم وگرنه خوب بلدم طوفان به پا کنمدر واقع فرزند خلف می باشم بعللله

از بس متواضعی ته تغاری شدی

سلام داداش
شبت بخیر
لطف نبود چون هیچوقت اهل تعارف و تملق نبوده و نیستم واقعا متنون 20 بود
کوچیکت قاسم هست و نادم صفت منه و امثال من
نه عزیز،آسیاتک دارم
مشکل اینه که من فقط تو این دنیای مجاز میتونم اصرارم رو بنویسم چون تو دنیای واقعی سنگ صبور و مشاور کسانی هستم ک امید من هستند
واقعا سخته بفهمی و اشتباه کنی و من مصداق بارز اون هستم

سلام شب شما هم بخیر
ممنون بابت دیدگاهتون
اینکه کسانی آنقدر بهتون ایمان دارن که اسرارشون رو به شما میگن و از شما مشاوره میخوان یعنی خیلی قبولتون دارن پاپ رهبر مسحیان(یادم نیست کدومشون) میگه خیلی شبها خواب میدیدم و آشفته از خواب میپریدم و تصمیم میگرفتم فردا اون رو برای پاپ تعریف کنم و ازش راهنمایی بخوام چند لحظه که میگذشت یادم میومد خودم پاپ هستم قاسم جان الان فکر کنم تو این وضعیت گیر کردی . تجربیاتت رو بنویس مشتاق خوندنش هستم

صدف سه‌شنبه 20 آبان 1393 ساعت 09:10 http://sadafmkh.blogfa.com

پس این اخبار دیدن ‍ژنتیکیه

سلام
احتمالا همین طوریه باید دید نسل عصر حجری ما واسه اخبار چکار میکردن

ندا سه‌شنبه 20 آبان 1393 ساعت 16:13 http://mydailyhappenings.blogfa.com/

چند تا از پستاتون رو خوندم و خیلی از نوشته هاتون و طرز فکرتون خوشم اومد و با افتخار لینکتون کردم.
منم هر وقت نمی خوام پسرم کاری رو انجام بده یاده بچگی هایه خودم می افتم و اجازه میدم که انجام بده.

سلام
ممنون وقت گذاشتید شما هم لینکتون اضافه شد

مگ شنبه 1 آذر 1393 ساعت 13:36


چه خوب که دریافتین تبدیل شدین به یه دیکتاتور ... عموما ماها هرگز خودمون رو دیکتاتور نمی بینیم آخه

سلام
شاید دیکتاتور نیستید

binam یکشنبه 2 آذر 1393 ساعت 20:16

salam.
che vebe jalebi darin...
vagheyato ba raveshi no o tasir gozar bayan mikonaid.
estefade kardam.
ahsant.
movaffagh moayyad basid.

سلام
ممنون شما لطف دارید
بانو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد