ASMANI

ASMANI

چه سکوتی تمام دنیا را فرا می گرفت اگــــــــر : هر کس به اندازه ی صداقتش حرف میزد ...!
ASMANI

ASMANI

چه سکوتی تمام دنیا را فرا می گرفت اگــــــــر : هر کس به اندازه ی صداقتش حرف میزد ...!

انسانیت فرمایشی

وقتی محصل دوازده سیزده ساله ای بودم روزی به همراه همکلاسی ام برای ماجرایی به نزد مدیر مدرسه فراخوانده شدیم و مورد استنطاق قرار گرفتیم و در حالی که حق با من بود همکلاسی من متوسل به قسم هزار پیغمبر و معصوم شد و ماجرا را به نفع خود پایان داد البته نه اینکه من قسم خوردن بلد نبودم نه ، بلکه با توجه به ذهنیت قبلی که توسط والدین و خانواده مبنی بر حرمت قسم دروغ و کلاً قسم خوردن در وجودم حک شده بود با شنیدن قسمهای همکلاسیم چشمانم از حدقه بیرون زده بود و منتظر بودم زمین دهان باز کند و ما درونش بلعیده شویم.


به این کلمات توجه کنید:


عسل طبیعی ، مرغ و گوشت تازه ، عقیق اصل ، آنچه که بیشتر در این کلمــات به چشـــم می خوره اصرار و تاکید بر کیفیتی است که برای هر کسی که طالب همچین مطاعی باشد از اهمیت بالایی برخوردار است ، طبیعی ، تازه ،اصل، مرغوب... وجود این کلمات به ظاهر مشکلی ایجاد نمیکنه اما برای من این پسوند دلفریب در حکم قسم حضرت عباس می مونه یعنی ما اینقدر در روابطمون به حیله متوسل می شویم که ناچاریم برای راستگویی مان شاهد و مدرک بیاوریم. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...


سخن کوتاه کنم 


به دنبال انسان اصلم پیدا کردید خبر دهید



نظرات 18 + ارسال نظر
خورشید جمعه 21 آذر 1393 ساعت 22:28

سلام انسان اصل واورجینال بچه ها هستن البته تا زمانی که ما بزرگترا با تربیت غلط اونا رو به جنس نامرغوب عین خودمون تبدیل نکرده باشیم
به

سلام
خورشید بانو
میگم این بچه ها رو تو طبیعت رها کنیم فکر کنم انسان تر بار بیان

خورشید جمعه 21 آذر 1393 ساعت 23:12

لازم نیست تو طبیعت رها بشن فقط کافیه ما الگوهای عملی مناسبی باشیم اونا اصلا به حرفامون گوش نمیدن فقط اعمال ورفتارمون رو می بینن والگو برداری می کنن چطور میشه مثلا من سیگاری باشم بعد به پارسا بگم سیگار ضرر داره

خب وقتی ما اصلاح پذیر نیستیم گویا چاره ای نیست پارسا فعلاً سرگرم اکتشافاتشه مزاحمش نشو

mika شنبه 22 آذر 1393 ساعت 18:15 http://http:mika-majd.blogfa.com

سلام
دنبال چیزای عجیب میگردی
گشتم نبود نگرد نیست

سلام
مگه دنبال تو میگردم

مگهان شنبه 22 آذر 1393 ساعت 19:13

انسان مرغوبم آرزوست !
چه کودک پاکی بودین شما ! من با اینکه بهم گوشزد شده بود قسم نخورم ! زیاد قسم می خوردم !!! نمی دونم چرا ؟
مامان و بابا هیچ کدوم اهل قسم و آیه نبودن هرگز !
البته قسم دروغ منظورم نبودا...
تربیت بچه ها خیلی خیلی سخته ! شما ببین که من میگم الگوی من مامان بابا بودن خودشونم قسم نمی خوردن ولی من چپ و راست به قسم متوسل بودم :|

سلام بانو
آخه بچه دوازده ساله طور دیگه ای نمیتونه باشه این که گفتید چه کودک پاکی بودید الان یه طوری شدم
بچه ها خیلی از عادتها رو تو مدرسه یاد میگیرن بالاخره وقتی پدر و مادر اینکاره نبودن ببین از کجا یاد گرفتی قسم بخوری یالا اعتراف کن دی

mika شنبه 22 آذر 1393 ساعت 19:42 http://http:mika-majd.blogfa.com

راستی تو خودت اصلی؟؟؟

من ؟ قرار شد برید بگردید خبر بدیدهول نکن گفتم پیدا کنید با خودم و خودش بشیم دوتا

mika شنبه 22 آذر 1393 ساعت 20:23 http://http:mika-majd.blogfa.com

خودشیفتیگی هم حدی دارهدعا میکنم اصل رو پیدا کنی من به جرأت میگم هیچوقت تو زندگیم انسان اصل ندیدم شاید دربرابر بعضیا سکوت کردم ولی سکوت من دلیل بر اصل بودن اونا نبوده.اصل اصل رو پیدا میکنه تلاش کن واسه هدفت موفق میشی.

یعنی از اونجا هم معلومه چقدر خود شیفته هستم دو سه کیلومتری فاصله داریم والا چشمات خوب میبینه امیدوارم اصل رو در خودمون پیدا کنیم اصل دیگران به خودشون مربوطه

ali asghar شنبه 22 آذر 1393 ساعت 20:34 http://aliasghar0123.blogfa.com/

سلام علیرضای عزیز
به نظرم کسی که بیشتر قسم میخوره بیشترازبقیه هم دروغ میگه

سلام علی جان
یعنی هر چی بیشتر قسم بخورن باید سریعتر جیبهامون رو بگردیم ببینیم چیزی کم شده یا نه

خورشید شنبه 22 آذر 1393 ساعت 20:42

علیرضا چوب بلوط رو هرگز فراموش نکن واسه ارشاد مصطفی به اون عظمت کارسازه اونوقت نمیشه جنابعالی رو اصلاح پذیر کرد ؟
اقا کانون اصلاح کودکان ونوجوانان هم هست می دیمت دست اونا

خورشید الان که دارم خوب نگاه میکنم یه کورسویی از نور هدایت رو دارم میبینم امید است که اصلاح بشم خشونت چرا بانو

mika شنبه 22 آذر 1393 ساعت 20:51 http://http:mika-majd.blogfa.com

ای حکیم!!!
با توجه به اینکه رفتار افراد آمیخته ای از ژنتیک آنها و محیطی است که در آن پرورش یافته اند و با توجه به اینکه ژنتیک اصل و محیط فرع است .بنظرت افراد در مرحله ی نهایی یک انتخاب یا تصمیم گیری بر پایه ی خصوصیات درونی و ژنتیکی خود عمل می کنند یا بر پایه ی فرهنگ و نوع نگرش و اصولی که بر آن محیط حاکم است؟

فرزندم !!!
به نظرت اگر اوباما در آمریکا پرورش نمی یافت و نهایتا در شهری در هند یا پاکستان متولد میشد جایگاهش ریاست جمهور بود یا فلافل فروشی در چها راه بمبئی گویا این روزها محیط ژنتیک را ضربه نموده

mika شنبه 22 آذر 1393 ساعت 22:49 http://http:mika-majd.blogfa.com

I agree with your opinion ,the world has bad.The money ,has gotten more valuable than the values
But the honest people do affairs based on their inborn
facts,it means that those people have a nice genetic,therefore genetic is superior than environment

سلام نظر شما هم محترمه
به خوندن یه شعر زیبا از لنگستون هیوز دعوتت میکنم

من در رویای خود دنیایی را می بینم

که در آن هیچ انسانی

انسان دیگر را خوار نمی شمارد

زمین از عشق و دوستی سرشار است

و صلح و آرامش، گذرگاه‌هایش را می آراید ...


من در رویای خود دنیایی را می بینم که در آن

حسد جان را نمی گزد

و طمع روزگار را بر ما سیاه نمی کند ...


من در رویای خود دنیایی را می بینم که در آن

سیاه یا سفید

از هر نژادی که هستی،

از نعمت‌های گستره‌ی زمین سهم می برد

هر انسانی آزاد است

شوربختی از شرم سر به زیر می افکند

و شادی همچون مرواریدی گران قیمت

نیازهای تمامی ِ بشریت را برمی آورد ..


چنین است دنیای رویای من ..

زیتون یکشنبه 23 آذر 1393 ساعت 06:46

انسان اصل هم داریم. دور از دست نیست. منتها اونی که اصله هی تو بوق و کرنا نمیکنه خودشو. واسه همین فکر میکنیم نیست. نا امید نباش. داریم!

سلام
نا امید نیستم بانو خودم پس چکاره ام
اصلا خود زیتون بانو

مگهان دوشنبه 24 آذر 1393 ساعت 13:50

واقعاً همینه احتمالاً از کسی یاد گرفتم دیگه ... حالا کسی غیر از مادر و پدر ...
هنوزم این اخلاق بد همراهمه ... قسم می خورم . اما خیلی خیلی کم

سلام
اشکال نداره راهش اینه قسم بخوری که دیگه قسم نخوری
میهمانت میکنم به خواندن این شعر بانو
شعری سرودن از من و صد آفرین از تو

شاعر دلش هم سن اطفال دبستان است


دنیای دور از تو همان اغمای پنهان و

دنیای بی لبخند تو مانند زندان است


خوشحال چون رنگین کمان بعد بارانم

امشب امیدم فال قهوه توی فنجان است


می پشت می در عشق میریزم و می نوشم

وقتی دلم در جام آغوش تو مهمان است

binam سه‌شنبه 25 آذر 1393 ساعت 22:45

سلام....
حرف راست قسم خوردن نداره...

من اهل قسم نیستم....حتی اگه به ضررم باشه....به نظرم گاهی اوقات که کسی میخواد به زور خوب و حقیقی بودن چیزی رو قالب کنه...حس میکنم ریگی به کفششه...وگرنه...راستی خیلی زیبا و روشنه....نیاز به اصرار به قبولش نیست....

سلام
این عادت بدی که رواج پیدا کرده تا قسم نخوری حرفت رو باور نمی کنن مثلا :
من: امروز فلان کار رو کردم،
مخاطب: راست میگی؟ بگو تو رو خدا؟
به همین سادگی قسم میخوریم

binam سه‌شنبه 25 آذر 1393 ساعت 22:49

راستی یادم رفت بگم....انسان اصل...به نظرم همون نوع انسانیتیه که یه بچه نسبت به مادرش یا بالعکس وجود داره....شایدم اشتباه میکنم....ولی حس میکنم خیلی خالص و ناب و بدون اغراقه..

یکی از دلایلی که عکس کودک رو برای این موضوع انتخاب کردم معصومیت از دست نداده اونهاست تمام کارهای اونها از سر صداقته / حق با شماست

خودم سه‌شنبه 25 آذر 1393 ساعت 23:33 http://http://23.blogfa.com/

بارالها
تو نادیده میگیری
من هم نادیده میگیرم
تو خطاهایـم را
من عطاهایت را . . .

سلام
ممنون زیبا بود

مگ پنج‌شنبه 27 آذر 1393 ساعت 15:01

پست خوردنی گذاشتم بازم !

حمله

خانوم کوچولو پنج‌شنبه 27 آذر 1393 ساعت 19:20 http://pesareshoja22.blogfa.com

انگار کسی داره دنبال من میگرده
خوب بگردین خب... اصل تر از من اصلا نیست

حالا چکارم دارین؟؟؟

سلام
یه دفترچه خریدی همه رو میخوای بزنی

ندا شنبه 6 دی 1393 ساعت 13:16 http://mydailyhappenings.blogfa.com/

انسانم آرزوست

سلام
کمیاب شدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد