ASMANI

ASMANI

چه سکوتی تمام دنیا را فرا می گرفت اگــــــــر : هر کس به اندازه ی صداقتش حرف میزد ...!
ASMANI

ASMANI

چه سکوتی تمام دنیا را فرا می گرفت اگــــــــر : هر کس به اندازه ی صداقتش حرف میزد ...!

مروری بر یک نوشته قدیمی

 اردیبهشت پارسال بود که شاهد کلیپی در خصوص یک دانش آموز تنکابنی بودم که توسط معلم به سخره گرفته شده بود و به تبع با دیدن آن کلیپ کذایی به شدت متاثر شدم و چند خطی در این وبلاگ در باره این گونه معلمین نوشتم اینجا .امروز که صفحات روزنامه های آنلاین رو جستجو میکردم یک گزارش در خصوص این پسر در یکی از این روزنامه ها توجه ام را جلب کرد کسی که باید اکنون در حال درس خواندن باشد به خاطر تمسخر اطرافیان عطای درس خواندن را به لقایش بخشیده و به عنوان شاگرد گچ کار روزگار میگذراند بخشی از گزارش خبرنگار رو در اینجا می آورم خودتان بخوانید و قضاوت کنید:

برای اطلاع از این پسر بچه راهی تنکابن شدیم. بعد از کلی گشت و گذار متوجه شدیم بیژن به جای تحصیل، در ساختمانی گچ کاری است. فیلم‌های منتشره از بیژن به حدی در روحیه‌اش تاثیر می‌گذارد که ترجیح می‌دهد به جای درس و مشق دنبال یک کار دیگر برود.

 

.
خود بیژن می‌گفت دوم راهنمایی که می‌خواندم متوجه این موضوع شدم که کلیپ من در گوشی‌های مردم به یکدیگر بلوتوث می‌شود. بیژن می‌گفت این کلیپ به قدری در شبکه‌های اجتماعی و حتی شبکه‌های ماهواره‌ای پیچیده که سوم راهنمایی و اول دبیرستان همه وقتی منو می‌دیدند مسخره می‌کردند و به خاطر این قضیه می‌خواستم خودم رو بکشم، حالا بیژن به خاطر اینکه چند وقتی است از درس و مشق عقب مانده ناراحت است و می‌خواهد دوباره سر کلاس درس حاضر شود. آقای معلم هم با پیامک و تماس‌های مکرر از بیژن معذرت خواهی کرد چرا که دوست نداشت این کلیپ منتشر شود ولی به هر حال برای معذرت خواهی خیلی دیر بود. نماینده مردم تنکابن هم در تلاش است تا با کمک مسئولین آموزش و پروش ادامه تحصیل را برای بیژن فراهم کنند.

  با تهیه گزارش تصویری و پخش آن از  شبکه اول سیما  احسان علیخانی در برنامه زنده تلویزیونی از بیژن به عنوان مهمان دعوت کرد. محسن تنابنده فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون هم قول داده تا بیژن در پایتخت ۴ هم نقش آفرینی کند.

گویا قرار است اتفاقهای شیرینی برای این نوجوان امروز رقم بخورد ولی واقعا ً اگر تمام کشور بسیج شویم میتوانیم کام تلخش را شیرین کنیم؟

نظرات 25 + ارسال نظر
خورشید جاودان پنج‌شنبه 6 فروردین 1394 ساعت 12:51

سلام
اصلا نمیشه اون لحظه رو جبران کرد

سلام بانو
همین طوره قابل جبران نیست

binam یکشنبه 9 فروردین 1394 ساعت 19:18

خورشید جاودان سه‌شنبه 11 فروردین 1394 ساعت 12:17

سلام بابای مها گلی باز که رفتی غیبت صغری کبری
خوبی ؟ خانواده خوبن ؟

سلام خورشید بانو
درگیر میهمانها هستیم بانو شما چطورید ؟پارسای عزیزم چطوره؟ فعلا یک ماهی همه بچه ها مرخصی رفتن وبلاگا خلوته

خورشید جاودان چهارشنبه 12 فروردین 1394 ساعت 00:02

ما خوبیم می گذرونیم من خودم چون قرنطینم وتنها این عید اصلا نفهمیدم چی شد من وپارسا ومادربزرگم که اونم فرستادن پیش من ازش مراقبت کنم بیکاریم یا خوابیم یا به جون هم غر می زنیم یا بازی می کنیم از مهمانی ومهمان بازیای اونور دیواریا هم خبر نداریم سکوت مطلق یادم میره واسه بقیه سال نو شده مردم دیدو بازدید می کنن فقط صدای شلوغیا رو می شنویم وتنها ارتباطمون با بیرون وقتیه که پسرم یا مادر جونمومی برم د کتر انگار من فقط اونقدر بیکارم که روزی یه پست میذارم

البته خورشید بانو سال واسه شما یه جور دیگه ای نو شده چه چیزی از سلامتی بهتره که بهترین نو شدن برای همه ما بود

خورشید جاودان پنج‌شنبه 13 فروردین 1394 ساعت 21:43

کاملا حق با شماست سلامتی پارسا بهترین اتفاقی که افتاد خدا رو شکر

خدا رو شکرررررررررررررررررررررررررر

مگهان شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 00:10

واقعاً این مهمون بازی ها تمووووم شد ؟
دلم تنگ میشه و خوشحالم ولی که وبلاگ ها تند تر احتمالاً به روز میشه و در کل از این حس رخوت در میاد
حالا نظرم درباره این پست ...
والا منم بار اول دیدم خیییلی خندیدم ولی قربونش هم می رفتم که چه بچه نازی بوده و به معلمش هم فحش می دادم !!!
ولی اصلاً فکررر نمی کردم انقدررر بخواد یه فیلم تو زندگی کسی تاثیر بذاره
و بیچاره معلم هم خیلی مقصر نمی دونم فیلم گرفت ولی فکر نمی کرد انقدر بخواد پخش شه که :( ... مقصر بودا ولی مطمئنم خیلی خییییلی به خودشون هم آسیب زدن با این کار ...:(

سلام بانو
مال شما تموم شد؟ وای یکی بیا این مهمونای ما رو برداره ببره برا خودش یه چیزی هم سر میدیم بچه ها این روزا تو وب نویسی شل و ول شدن یکی باس جمعشون کنه امیدوارم سال نود وچهار زیاد بنویسن

باران* شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 17:04 http://baranepaizi.blogfa.com

سلام باز اومدم وب کلوچ یه سرم اینجازدم چون وبتون برام جالبه
ااره بیچاره من کلیپشو تازه تو برنامه احسان علیخانی دیده بودم کجاش خنده دار و مسخره بود مردمم دنبا سوژه ان واسه هرچیز بیخود مردمو مسخره میکنن
به نقی گفتم اونو تو پایتخت بازی بده وگرنه شمال نمیزارم بیاد اونم قبول کرد

سلام
خوش اومدی خدا این وب کلوچ رو برامون نگه داره در مورد کلیپ هم تنها تاسف
دستت هم درد نکنه بابت سفارش خدا خیرت بده همش تو کار ثوابی انگار یه نکته توی وبتون نمیشه نظر داد کد امنیتی رو نشون نمیده خودتون این کار رو کردید یا کار از ما بهترانه؟

باران* شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 18:39 http://baranepaizi.blogfa.com

واقعا نمیشه چرا؟من کاری نکردما!!
با مرورگر اپرا سعی کنید ان شاالله میشه به امید حق تعالی
با فایرفاکس من که نمیشه با اپرا میشه نمیدونم چرا!

تو پست اولتون نتونستم توی دومی به این افتخار نائل اومدم خدا قبول کنه منم فایر فاکس امتحان کردم

باران* شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 18:52 http://baranepaizi.blogfa.com

ممنونم که سر سزدید وب مارو مزین کردید

خواهش میکنم دیدی چه نورانی شده بود

کلوچه شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 20:23 http://www.colooche.blogsky.com

من اصلا این کلیپ رو ندیده بودم و در جریانش نبودم ولی دیگه ب لطف احسان علیخانی اون تعدادی هم ک ندیده بودنش دیگه الان دیدنش و کلا زد ناکارش کرد خخخخخخ
بعدشم از نظر من این پسره خودش درس نخون بوده و این شده بهانه ای براش ک از زیرش در بره ک باز هم احسان علیخانی این بنده خدا رو خفت کرد و نشوندش سر کلاس...عاقا مگه همه قراره درس بخونن؟!!!!..بنده اگه بجای این پسره بودم عمرا زیر بار میرفتم..مگه زوره..

کلوچه مگه قراره هر کی درس نخون باشه تحقیر بشه؟ خدا هم هر کی رو به اندازه بضاعتی که بهش داده(مال ، عقل و ...) مورد بازخواست قرار میده مشکل ما از اونجا شروع شده که خودمون رو علامه دهر میدونیم و قدم بر پله اول منبر میگذاریم و شروع به قضاوت همه می کنیم داخل همون پست پارسال هم گفتم در حقیقت این درس نخوندن ضعف این پسر نیست بلکه نشانه ضعیف بودن این معلم بود که نتونسته این مفاهیم رو انتقال بده

مریم چهارشنبه 19 فروردین 1394 ساعت 13:18 http://del-nevesht1370.blogfa.com/

سلام و عرض تبریک سال نو البته با تاخیر که ببخشید
امیدوارم سال خوبی رو آغاز کرده باشید و سالی پر از اتفاقات خوب و قشنگ همراه با تندرستی و شادکامی پیش رو داشته باشید

خندیدن و شادی زودگذر به قیمت شکستن دلی..
واقعا جای تاسف داره ..

سلام بانو منم سال نو رو بهتون تبریک میگم
امیدوارم ایام به کامتون باشه

تیاناز پنج‌شنبه 20 فروردین 1394 ساعت 20:47 http://s-b-b-f.mihanblog.com

سلام دوست خوبم بعد از مدت ها سری به وبلاگم زدم تنها کسی که هنوز منتظر بازگشتم بود شما بودین...
خوشحالم از اینکه هنوز کسی به یادم هست

سلام بانو
هنوز منتظرم یه دستی به وبتون بکشید و دوباره شروع کنید

خورشید جاودان جمعه 21 فروردین 1394 ساعت 01:04

سلام روز تولد حضرت زهرا رو به خودت وخانمت تبریک میگم و مخصوص روز زن رو به همسر محترمت یه لطفی کن یه عکس از کادویی که خریدی بذار ببینم چیکار کردی من کادویی که معمولا خانما میگیرن از طرف همسراشون رو بخاطر شرایط همسرم و بیماریش نداشتم ولی امسال خدا یه کادو نه دوتا کادو بهم داد اول تولد دوباره پارسا بعدم یه دختر ناز که فردا میاد تا با ما زندگی کنه ولی دلم میخواد کادوی بقیه رو ببینم عکسشو بذار

سلام بانو منم بهتون تبریک میگم
در مورد عکس هم چشم

مریم دوشنبه 24 فروردین 1394 ساعت 07:48 http://del-nevesht1370.blogfa.com/

سلام و صبح زیبای بهاریتون به خیر و شادی

صفحه ها پشت سرِ هم می روند

هر یک از این صفحه ها، یک لحظه اند

لحظه ها با شادی و غم می روند...

گریه، دل را آبیاری می کند

خنده، یعنی این که دل ها زنده است...

زندگی، ترکیب شادی با غم است

دوست می دارم من این پیوند را

گر چه می گویند: شادی بهتر است

دوست دارم گریه با لبخند را

"قیصر امین پور"

دلتون همیشه شاد و سرشار از عشق و محبت باد

سلام
خیلی قشنگ بود ممنون
من هم براتون بهترینها رو آرزو دارم دوست خوبم

باران* سه‌شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 13:57 http://baranepaizi.blogfa.com

سلام ظهر بخیر
چقدر وبلاگا خلوته
گروههای وایبرو واتس اپ و...هم همینطور
مردم کجان؟؟
من با این همه کارم فقط هستم انگار یعنی همه کارشون از من بیشتره؟؟!!

سلام آره انگار امسال بچه ها هنوز بروزرسانی نشدن یکی بیا هولمون بده راه بیوفتیم

تیاناز پنج‌شنبه 27 فروردین 1394 ساعت 18:05

حتما به روی چشم...یک سالی بود که پستی نذاشتم

پس منتظرم

خانوم کوچولو شنبه 29 فروردین 1394 ساعت 18:04 http://pesareshoja22.blogfa.com

سلااااام
من اینقدر از این پسره خوشم میومد که نگو.. نه که مسخره کنم نه..ولی خیلی شیرین بود.. ولی همش از معلمه عصبانی بودم.. که میبینه بچه اینقدر استرس داره.. اونوقت داره ازش فیلم میگیره.. دستم بهش میرسید خفش میکردم.. شانس اورد
باید بفهمیم که دیگه کافیه فقط برای خنده فیلم و عکس بقیه رو دست به دست کنیم.. و این بود عرایض بنده..
تا برنامه بعد خدانگهدار

سلام
میگم پس واسه تنبیه این معلمه باید میدادیمش دست خودت قربون دستت خوب خفش کن
مرسی از اوامرتون چشم حتما اقدام عملی میکنیم
می بینمت

خورشید جاودان پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1394 ساعت 19:00

سلام

سلام

mehazin جمعه 4 اردیبهشت 1394 ساعت 15:24 http://class-4.blogfa.com

سلام اسمانی عزیز .پست خوبی را گذاشتی .به بهانه این پست من هم دردلی کنم.اسمانی عزیز متاسفانه که چند صباحی است که بی دریغ بر معلّم می تازند !
البته من در همان سال که این فیلم را دیدم ،از کار معلم دل گیر شدم.اگر در وبلاگ من دیده باشید من هم فیلم وعکی بر می دارم اما در جهت تقویت فرزندان عزیزم.در هر لباسی افراد نااگاه ومنفی نگر حضور دارند.اما چرا بعد از 10 سال الان به یاد این قصور افتادند، ان هم با اعتراض معلمین به حقشان جای بسی سوال است.درکنار این معلم نا اگاه اقای امید وار که جانش را برای دانش اموزانش داد وهرگز عمل خیرش شایسته برجسته نشد.ازشما دعوت به خواندن پستم می نمایم

سلام استاد عزیزم
در پست سال گذشته ذکر کردم که به ظاهر معلمی این عمل رو انجام داده همه میدونن بین پیامبر و کسی که ادعای پیامبری میکنه فرق بسیاره و این نکته باریک تر مو گاهی تنش هایی رو در جامعه به وجود میاره مگر اینطور نیست که هرگاه رسانه فیلمسازی در جهت نقد شغل و قشر خاصی از اجتماع برنامه ای رو میسازه مورد هجمه شاغلین در او حرفه قرار میگیره که آخرینش هم در خصوص پزشکان بود حرف من در اینجا پیامبر دروغینیست که برای هدایت آمده وگرنه جسارت به صاحت عظیم معلم در مخیله من نمی گنجد مگر این نیست که معلمی که برای ابتدایی ترین نیاز خود اعتراض میکند هدف ترر شخصیتی قرار میگیرد و در رسانه های مکتوب کاریکاتور در جهت هزل و سخره آنها رسم میکنند ولی جایی که معلمی برای نجات دانش آموزش گرفتار طغیان آب میشود و جان فدا میکند یا معلمی را که بر اثر بیماری خانه نشین شده و کلاس درس را به خانه آورده و بر روی تخت دانش آموزش را راهنمایی میکند نمیبیند امیدوارم همه از هدایت شدگان باشیم.
لطفا این دو لینک رو مشاهده کنید
اولی معلم لرستانی که در راه رساندن دانش آموزش به بیمارستان غرق شد
http://www.bultannews.com/files/fa/news/1393/8/27/307777_977.jpg
دومی معلمی در روستای سنجگان که با وجود بیماری دانش آموزانش را فراموش نکرده
http://fararu.com/files/fa/news/1393/2/10/121484_402.jpg

دلمشغولی های یک مامان(آفتاب) چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 ساعت 13:50 http://aftab92.mihanblog.com

سلام
تشکر از حضورتون در وبم که باعث شد برای عرض ادب بیام خدمتتون و نوشته های خوبتون رو بخونم.
بابت لینک هم تشکر می کنم.

سلام ممنون که اومدید

علی اصغر شنبه 12 اردیبهشت 1394 ساعت 20:12

سلام علیرضای عزیز
کم لطفی منو به بزرگی خودت ببخش
خیلی از مطالبتو میخونم لذت می برم
امیدوارم همیشه سلامت وشاد باشی

سلام علی جان این چه حرفیه نازنین منم از وب عالی شما انرژی میگیرم موفق باشی

الهه شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 22:39

خورشید جاودان سه‌شنبه 22 اردیبهشت 1394 ساعت 14:09

سلام خداییش خودم از دوستام سراغی نگیرم یکی نمیگه یارو مرده یا زنده ؟ به هر حال همون دعای همیشگی سلامتی خودت وهمسر ودختر گلت و همه عزیزانت رو همیشه از خدا میخوام
سفارشاتم تا اخر خرداد آماده میکنم مدرسه ها تموم بشه سرم خلوت شد اماده میکنم و می فرستم واسه مها گلی یه کادوی ویژه هم دارم

سلام بانو من تسلیمم حق با شماست
راستش مدتیه قصد داشتم شرکت ارائه دهنده اینترنتم رو عوض کنم که این عوض شدن و پروسه ای که گرفتارش شدم والبته هنوز موفق نشدم اینترنتم رو وصل شدم باعث شده در حد چند دقیقه امکان اومدن داشته باشم اونم با یک فلش 3gو یک سیم کارت رایتل که سرعتش خدا میدونه در حد چیه حیون کند تر از حلزون داریم؟! و یه مورد دیگه که میام تو وبت خبرشو میدم اینا باعث شده که ما شرمنده بشیم مثل همیشه

خورشید جاودان پنج‌شنبه 31 اردیبهشت 1394 ساعت 08:55

سلام عاقا من حرفی ندارم چقدر بیام بگم تنبل یه چیزی بنویس تا اطلاع ثانویم قهرم به قول پارسا قهر تا صد سال وقتیم بهش میگیم صد سال زیاده میگه منت کشی نبکن قبول نیست حالا همون که پارسا میگه :عصبانی

سلام تنبل نیستم گرفتارم خورشید بانو ما که کفتر جلد اینترنتیم ولی منم موافقم صد سال زیاده منت کشی

خورشید جاودان جمعه 1 خرداد 1394 ساعت 11:23

سلام حداقل بیا بگو خرم اباد زلزله اومد سالمی یا بقول ما جاسم

سلام مرسی ما سالمیم ولی گویا تعدادی روستا خراب شده منم که از جام تکون نخوردم هرچی صدام زدم گفتم نمیتونم این مودم و وای فای رو رها کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد