ASMANI

ASMANI

چه سکوتی تمام دنیا را فرا می گرفت اگــــــــر : هر کس به اندازه ی صداقتش حرف میزد ...!
ASMANI

ASMANI

چه سکوتی تمام دنیا را فرا می گرفت اگــــــــر : هر کس به اندازه ی صداقتش حرف میزد ...!

چرخ روزگار

چند ســـــــال پیش میهمـــــان یکی از بستگــــــان بودم برایم خـــاطره ای تعریف می کرد که وقتی جوانتر بوده و تازه شغلی در شرکت نفت به واسطه دوستی خانوادگی دست و پا کرده بود، میگوید روزی درون پالایشگاه به همراه معرف قدم میزدم که دستی به شانه ام زد و گفت آن بالا را ببین دود سیاه دودکشهای شرکت نفت را میبینی؟ گفتم بله ، گفت چند سال دیگر که من بازنشسته شوم یا اگر بر اثر حادثه ای قادر به کار نباشم دیگر کسی نمیتواند آنها را راه اندازی کند دیگر دود بی دود شرکت می خوابد.

چند سال گذشت و دوست خانوادگی دوران خدمتش تمام شد و خانه نشین، به دود کشها نگاه کردم که همچنان بی محابا دود به هوا می دادند

شرکت نخوابیده بود

داستانش که تمام شد مفهومش برایم آشنا بود گویا برای من هم از این دست اتفاقها افتاده بود مثل دوران سربازی که سرباز دفتر قضایی بودم و وارد به کار ،با خودم فکر می کردم که روزی که سربازیم تمام شود اینها چکار میکنند ، دست بر قضا چند ماه آخر خدمت را به شهری دیگر تبعید شدم و آب از آب تکان نخورد.

داستان را با دیگر دوستان که مطرح می کنم گویا همه در آستین خاطره ای دست به نقد در این باب دارند ، آیا تا حالا خیال میکردیم چرخ دنیا بدون ما نمی چرخد!!؟

باور کنید این طور نیست ، حداقل تا الان که اینطور بوده...




نظرات 11 + ارسال نظر
mehrazin جمعه 7 آذر 1393 ساعت 07:37 http://class-4.blogfa.com

سلام بزرگوار .خدا قوت .
ساغر زده ام ز جام باقر
بشکفته لبم به نام باقر
چشم همه روشن از جمالش
آمد به جهان امام باقر
میلاد شکافنده ی دانش نبوی و وارث علم علوی، خجسته باد[گل] [لبخند]

سلام بانو
به گمانم میلاد امام محمد باقر(ع) اردیبهشت ماه بود البته یکشنبه ولادت امام موسی کاظم (ع) که پیشاپیش بهتون تبریک میگم

خورشید جمعه 7 آذر 1393 ساعت 15:01

سلام
حرفی برای گفتن ندارم ولی اومدم بهت سر بزنم که بدونی فعلا زنده هستم سراغمو گرفته بودی اومدم حاضریمو بزنم و برم
خوشحالم که از اون رکود وتنبلی در اومدی و دوباره می نویسی
این همه حرف زدم که باز اعتراض نکنی میای وبلاگم ویه سلام خشک وخالی می کنی

سلام
خوبی خورشید بانو همون سلام خشک خالی هم کلی می ارزه

ندا شنبه 8 آذر 1393 ساعت 14:28 http://mydailyhappenings.blogfa.com/

یاد یه شعری افتادم که خیلی سال پیش شمیده بودمش:
آنگاه که بهار آمد
من اگر مرده باشم
باز گلها به همان آئین شکوفا خواهند شد و سرسبزی از درختان، از بهار پیشین کم نخواهد بود
حقیقت نیازی به من ندارد

ربط داشت آیا؟

سلام
خیلی هم خوب و با ربط بود ممنون بانو ندا

مگ شنبه 8 آذر 1393 ساعت 15:03

ای بابااا... این نشان از پدیده ای به نام اعتماد به نفس از نوع کاذب دارد که خداوند به ما ذره ای از آن عطا نفرموده ما هم در این 23 سال عمر نکردیم کمی اکتساب کنیم !!!
در نتیجه هرگز چنین فکری نکردیم که دنیا چرخش بدون ما نمی چرخد یا حتی یک کار کوچک در نبود ما لنگ می ماند

سلام مگی بانو
از اون نعمت هاییه که جای بسی خوشحالی داره نصیب شما نشده

mika شنبه 8 آذر 1393 ساعت 19:35

سلام علیکم برادر علیرضا
سربازیت کدوم شهر بود؟حالا راستشو بگو چکار کردی تبعیدت کردن؟
ولی واقعا با سر کچل دیدن داشتی
میدونی وجود منم واسه یه جایی خیلی مفیده اگه برم خدا میدونه چقدر بلنگن

علیکم سلام
نیروی هواوفضا یه شهری کچلم نبودم وجود تو هم فقط واسه داداشت مفیده

mika شنبه 8 آذر 1393 ساعت 20:00

یه جای مطلبت غلط املایی داره البته من پای تنبلیت نمیزارم میگم حواس پرتی اگه حساسی درستش کن

ممنون اصلاح شد

زیتون یکشنبه 9 آذر 1393 ساعت 17:01 http://www.zeytoone-tanha.blogsky.com/

من هیچ وقت تو زندگیم همچین فکری نکردم. هیچ وقت.

خیلی خوبه زیتون بانو معلومه ما چند قدم عقبیم

الهه جمعه 14 آذر 1393 ساعت 20:56

ممنون

mehrazin جمعه 21 آذر 1393 ساعت 13:16

سلام بزرگوار
اربعین حسینی تسلیت باد
اربعین، تجدید اندوه است و فصل گریستن دوباره، بر شهداى مظلوم، و بهار اشک باریدن بر خاک پاک شهیدان بى‌کفن دشت نینوا.
بسوز ای دل که امروز اربعین است
عزای پور ختم المرسلین است
قیام کربلایش تا قیامت
سراسر درسْ بهر مسلمین است.[گل]

سلام بانو من هم این ایام رو تسلیت عرض میکنم

mehrazin جمعه 21 آذر 1393 ساعت 13:19

سلام اسمانی عزیز این پیام متعلق به چند روز پیشش بود که با عذر خواهی کمی دیر خدمتتان داده بودم .:::

سلام استاد گرانقدر بانو مهر آذین کاملا به موقع بود نازنین

خودم سه‌شنبه 25 آذر 1393 ساعت 23:35 http://http://23.blogfa.com/

ندگی آرام است،مثل آرامش یک خواب بلند

زندگی شیرین است،مثل شیرینی یک روز قشنگ

زندگی رویایست،مثل رویای یک کودک ناز

زندگی زیباست،مثل زیبایی یک غنچه ی ناز

زندگی تک تک این ساعتهاست،زندگی چرخش این عقربه هاست

زندگی راز دل مادر من،زندگی پینه ی دست پدر است

زندگی مثل زمان در گذر است

زندگی آب روانی است روان می‌گذرد..

آنچه تقدیر من و توست همان می‌گذرد.

سلام
الان من باید به شما بگم خودم؟ پس به خودم چی بگم بگم خودت؟ خب تحریف اسمتون میشه سردرگم شدم الان
خوش اومدی دوست خودم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد